موضوع دروغ هاي شرکت توليد محتوا رو با يک مثال عيني که براي خود من اتفاق افتاده شروع ميکنم. چند وقت پيش يک سايت معروف با من تماس گرفت و درخواست همکاري داشت. از آن جايي که يک شرکت طراحي سايت و سئو بود، برايم جالب بود که بدانم چطور کار ميکنند. به همين منظور قبول کردم و گفتم روال کاريتان را توضيح دهيد.
گفتند که براي طراحي سايت و سئو مشتري زيادي دارند و غالباً اين مشتريها زمان و تخصص لازم براي توليد محتوا را ندارند. به همين خاطر يک تيم توليد محتوا تشکيل دادهاند تا کار توليد محتوا را هم خودشان براي مشتريها انجام دهند.
نکته جالب اينجا بود که با صحبتهاي بيشتر متوجه شدم که تيمي در کار نيست! فقط يک نفر از بچههاي سئو کارشان را به عنوان مدير توليد محتوا گذاشتهاند. به او گفتهاند چند نفر دورکار را پيدا کند که از سايتهاي ايراني بازنويسي محتوا انجام دهند. سپس به هرکدام بابت هر مقاله، کلمهاي 20 تومن بدهد. بعد خودش کار ويراستاري را انجام دهد. به نظر شما بابت اين نوع توليد محتوا چه مقداري از مشتري هزينه ميگرفتند؟ حدوداً بين 50 تا 100 تومان بابت هر کلمه!
من هم که حسابي کنجکاو شده بودم چند سؤال از آن شخص پرسيدم. گفتم براي مشتريها استراتژي محتوا هم مينويسيد؟ گفت نه! گفتم تقويم محتوا چطور؟ گفت نه! خلاصه سرتان را درد نياورم، کار اين شرکت براي توليد محتوا اين بود که طبق عبارات کليدي مدنظر مشتري با روندي که توضيح دادم، يک سري مقاله آماده ميکردند و آنها را روي سايت مشتريها قرار ميدادند. به همين راحتي هم پول ميگرفتند و هم سايتشان را به فنا ميدادند. جلوتر متوجه ميشويد که چرا مي گويم سايتها را به فنا ميدادند.
پس به عنوان يک متخصص توي اين زمينه لازم دانستم تا جايي که در توانم هست شما را از دروغهايي که شرکتهاي توليد محتوا مي گويند آگاه کنم. البته اين شرکت توليد محتوا نبود و فقط خودش را به جاي آن جا زده بود تا بتواند از مشتريها پول بيشتري بگيرد.
اين که ما يک شرکت بزرگ هستيم و از صفر تا 100 کار شما، از طراحي سايت و سئو گرفته تا توليد محتوا با کيفيت و سئو روي کليدواژهها را انجام ميدهيم، واقعاً يک دروغ است. چرا؟ خب جواب سادهاي دارد، تمرکز و تخصص!
يادتان هست ابتداي متن چه گفتم؟ اين که يک تيم کوچک و متخصص توليد محتوا حداقل بايد 7 نفر باشد. فرض کنيد 7 نفر تيم توليد محتوا، 7 نفر طراحي سايت، 7 نفر هم گروه بهينه سازي و سئو باشند. اگر چنين شرکتي را ديديد، مطمئن باشيد که مشتريهاي زيادي دارن. به خاطر همين ترافيک مشتري، معمولاً تمرکز کافي روي کارها ندارند. حالا با اين حجم درخواست، چطوري ميتوانند براي شما توليد محتواي اختصاصي کنند؟
يک سري از دوستان اينجا جبهه ميگيرند و نظرشون اينه که نوشتن يک محتواي 1000 کلمهاي حدوداً 2 ساعت زمان ميبرد و اين تيم به راحتي ميتواند روزانه کلي توليد محتوا انجام دهد. بله کاملاً درست است، چه بسا هم بيشتر! اما دوستان عزيز لطفاً کمي فکر کنيد. تفاوت بين پرايد 111 که مثلاً سالانه 100 هزار تا توليد ميشود و لامبورگيني مورسيالگو که کلاً شايد توليد آن به 5 هزار تا هم نرسد، در نظر داشته باشيد. کيفيت و باز هم کيفيت و در انتها هم کيفيت! بحث ما در اينجا فقط کيفيت هست.
دوستاني که از ما اين نوع درخواستها را دارند، به شرکتها و افرادي معرفي ميکنيم که خودمان قبلاً با آنها کار کردهايم و اطمينان داريم که در حوزه کاري خودشان متخصص هستند. مثلاً مي گوييم براي طراحي سايت به فلان شرکت برويد تا کار شما را انجام دهد. بعدش براي طراحي اپليکيشن ميتوانيد به فلان شرکت مراجعه کنيد. در انتها براي کار توليد محتوا ما در خدمتتان هستيم.
درباره این سایت